All posts by Christian Westerlund

Aaltovihreiden syyskokous 2016

Tervetuloa Aaltovihreiden syyskokoukseen!

Aaltovihreät järjestävät sääntömääräisen syyskokouksensa kauppakeskus forumin kahvila Kipossa, 19.12.2016 klo 18.00 alkaen. Kokouksessa valitaan Aaltovihreiden hallitus vuodelle 2017.

Lämpimästi tervetuloa paikalle niin uudet toimijat kuin konkarit, tässä on hyvä tilaisuus tulla kuulemaan mitä Aaltovihreät ovat puuhailleet vuonna 2015 ja mitä ensi vuonna on tiedossa. Jos on kutitellut ajatus tehdä jotain vihreämmän Aalto-yliopiston puolesta, nyt on myös loistava mahdollisuus lähteä mukaan vihreään toimintaan Aalto-yliopistossa!

Etkö pääse paikalle, mutta kutkuttaisi silti ajatus lähteä messiin? Ei haittaa! Täytä ennen kokousta tämä hakemuslomake, jos haluat lähteä mukaan Aaltovihreiden puheenjohtajaksi tai hallitukseen:  https://goo.gl/forms/AtmcPRW5SjNIDrPx1

Nähdään maanantaina!

Hallituksen puolesta,

Christian Westerlund

puheenjohtaja

Hae aaltovihreiden edustajaksi puoluekokoukseen / Yhdistyksen ylimääräinen kokous

Tervetuloa yhdistyksen ylimääräiseen kokoukseen, joka pidetään tiistaina 19.4.2016 kello 18 tapiolan cafe johdossa. Käsiteltävänä puoluekokousasiat. Valitaan Aaltovihreiden edustajat puoluekokoukseen.

Aaltovihreillä on 2 äänivaltaista edustajaa puoluekokoukseen sekä mahdollisuus valita varsinaisille edustajille varaedustajat.
Lisätietoja puoluekokouksesta löytyy osoitteesta: https://www.vihreat.fi/puoluekokous2016

Hae Aaltovihreiden edustajaksi puoluekokoukseen tällä lomakkeella tai paikan päällä kokouksessa:

Aaltovihreille uusi hallitus

Aaltovihreiden syyskokous valitsi puheenjohtajaksi 6.11. Christian Westerlundin. Hallituksen muiksi jäseniksi valittiin Laura Euro, Riikka Lauri, Caroline Mellberg, Otso Seppälä, Peppi Seppälä, Sameli Sivonen, Anna Svartström ja Sonja Äärilä. Onnea valituille!

Syyskokous päätti myös tulevan vuoden toiminnasta ja painopisteistä.

Christian Westerlund

Uusi puheenjohtaja Christian Westerlund

Edustajistovaalit tulevat – oletko valmis?

11951386_10153358808149930_2368372040270711814_nTämä syksy tuo suurimmassa osassa yliopistoja mukanaan myös ylioppilaskuntien edustajistojen vaalit. Näin on myös Aallossa ja AYY:ssä! Vaalit käydään nettiäänestyksellä 26.10.–4.11.

Miksi edustajistovaaleista kannattaa kiinnostua? Koska edustajistossa päätettävät asiat vaikuttavat jokaisen aaltolaisen elämään.

AYY tarjoaa laajoja jäsenpalveluita, asuntoja ja tekee edunvalvontaa opiskelijoiden nimissä. Kaikesta tästä päättää omalta osaltaan myös edustajisto. Siellä siis linjataan muun muassa, millaisia palveluita ylioppilaskunta tarjoaa, ja päätetään, millaisia uudistuksia yliopiston ja ympäröivän yhteiskunnan toimintaan aaltolaiset haluavat yhdessä ajaa. Edustajisto myös nimittää muita päätöksentekijöitä, kuten taloudesta vastaavan taloustoimikunnan ja päivittäistä toimintaa johtavan hallituksen.

Näissä vaaleissa on mahdollisuus antaa tukensa vihertävämmälle Aallolle lähtemällä mukaan sitoutumattoman Vihreämpi Aalto -vaaliliiton toimintaan! Lue lisää Vihreämmän Aallon vaaliohjelmasta täältä.

Kiinnostaisiko sinua lähteä ehdolle Vihreämpi Aalto -vaaliliiton listoille? Ota yhteyttä alla olevalla lomakkeella tai sähköpostitse Sameli Sivoseen (sameli.sivonen (at) aalto.fi) ja kysy lisää!

Use the form below for more information about the representative elections, or email sameli.sivonen (at) aalto.fi!

Vihreää Aalto-energiaa lukuvuoden avausviikolla

Aaltovihreiden hallituksen Patrick Jensen, Marianne Niemelä ja kansanedustaja Johanna Karimäki Aalto Partyssa.

Aalto Partyssa paikalla kävi myös kansanedustaja Karimäki! Kuva: Jarno Lappalainen

Aaltovihreät osallistui kuluneella viikolla lukuvuoden avajaisviikon Aalto Partyyn ja Otasuunnistukseen esittelemällä toimintaansa Alvarin aukiolla ja Jämeräntaipaleella.

Aalto Party oli kasvanut aivan uusiin mittoihin. Aaltovihreiden teltalla nachot ja kahvi teki kauppansa!

Perinteinen teekkarifukseille suunnattu Otasuunnistus oli tänä vuonna erityisen hauska kokemus. Aaltovihreiden rastilla oli tehtävänä järjestää mielenosoitus haluamastaan aiheesta. Niitä aiheitahan sitten piisasi!

Mielenosoituksia – kadunvaltauksella tai ilman – syntyi mm. Otaniemen Alkottomuudesta, opintotuesta, oluen opiskelija-alennuksesta ja koulutuksesta. Vaadittiinpa yhden ryhmän mielenosoituksessa myös Osmo Soininvaaran paluuta eduskuntaan!

Yksi tämän syksyn merkittäviä juttuja tulee tietysti olemaan Aalto-yliopiston ylioppilaskunnan edustajistovaalit ja kiinnostusta niitä kohtaan löytyi myös uusilta opiskelijoilta. Siitä lisää vähän myöhemmin!

Otasuunnistusmeininkiä. Kuva: Christian Westerlund.

Aaltovihreät avaa kärkiehdokkaidensa johdolla vaalikahvilan Otaniemeen – Avajaiset 7.4.

Uudenmaan päräyttävin vaalitempaus starttaa heti pääsiäisen jälkeen, kun Aaltovihreät avaa kärkiehdokkaidensa Saara Hyrkön ja Jarno Lappalaisen johdolla vaalikahvilan, Cafe Äänen,  Otaniemen ostarille (os. Otakaari 13, Espoo). Cafe Ääni on auki vaaleihin saakka ja se tarjoilee areenan kiivaalle poliittiselle keskustelulle Hyrkön, Lappalaisen ja nimekkäiden vieraiden johdolla. Lisäksi kahvilassa tarjoillaan lounaskahvit arkisin klo 11:30-13.

Saara Hyrkkö ja Jarno Lappalainen ovat Uudenmaan Vihreiden listan mahdollisia läpimenijöitä ja kokeneita nuoria vaikuttajia. He haluavat uudistaa suomalaista yhteiskuntaa kestävään suuntaan sekä lisätä päätöksenteon avoimuutta ja tietopohjaisuutta.

Cafe Äänen avajaisia vietetään tiistaina 7.4. Kahvilan ovet aukeavat ensimmäistä kertaa klo 16 ja viralliset avajaisjuhlallisuudet alkavat noin klo 17. Paikalla vierailee Vihreiden puoluesihteeri Lasse Miettinen.

Kahvilan ohjelmassa mm.

pe 10.4. klo 11:30 – 13:30 Lounas Pekka Haaviston kanssa.

pe 10.4. klo 17:00 Saara Hyrkön ilta koulutuksesta, mukana kansanedustaja Outi Alanko-Kahiluoto

su 12.4. klo 12–15 Perheitä & politiikkaa -päivä. Kansanedustaja Jani Toivola paikalla klo 14. Ohjelmaa myös lapsille!

ke 15.4. klo 12-13:30 Vihreiden vaalibussi Otaniemen ostarilla

ke 15.4. klo 18:00 Otaniemen tulevaisuus -keskustelutilaisuus, mukana Espoon kaupunginjohtaja Jukka Mäkelä sekä opiskelija Pekka Siika-aho

to 16.4. klo 17-19 Jarno Lappalaisen Tietopohjainen politiikka -ilta, paikalla kansanedustajaehdokas ja Helsingin kaupunginvaltuutettu Otso Kivekäs

Lue lisää ja tutustu kahvilan ohjelmaan kokonaisuudessaan osoitteesta www.aaltovihreat.fi/kahvila.

Aaltovihreät on Aalto-yliopiston ylioppilaskunnan piirissä toimiva yhdistys, joka yhdistää vihreästi ajattelevia Aalto-yliopiston opiskelijoita.

Lisätietoa kärkiehdokkaista löytyy netti- ja facebook-sivuilta:

Tervetuloa Cafe Ääneen!

Aaltovihreät valitsi uuden hallituksen ja kärkiehdokkaat eduskuntavaaleihin

Syyskokous 20.11.2014

Aaltovihreiden vuoden 2015 hallitusta (vasemmalta Saara Hyrkkö, Patrick Jensen, Jarno Lappalainen, Sameli Sivonen, Marianne Niemelä)

Aaltovihreiden syyskokous on 20.11. valinnut puheenjohtajaksi Sameli Sivosen. Hallituksen muiksi jäseniksi valittiin Saara Hyrkkö, Markko Jantunen, Patrick Jensen, Jarno Lappalainen ja Marianne Niemelä.

Syyskokous valitsi kärkiehdokkaiksi Uudenmaan vaalipiirissä ehdolla olevat Saara Hyrkön ja Jarno Lappalaisen.

Syyskokous päätti myös tulevan vuoden toiminnan painopisteiksi eduskunta- ja edustajistovaalit. Keskustelutilaisuuksia järjestetään alkuvuodesta talous- ja koulutuspolitiikan tiimoilta.

Saara Hyrkkö

Jarno Lappalainen

Hyvää lukuvuoden alkua!

Aaltovihreät Aalto PartyssaIlmojen muuttuessa syksyisemmiksi käynnistyy myös lukuvuosi Aalto-yliopistossa. Lukuvuoden avajaisten jatkobileet eli Aalto Party järjestettiin 2.9. Ainon aukiolla Otaniemessä. Mukana oli myös Aaltovihreät. Teltallamme oli tarjolla oli vihreää mölkyn peluuta sekä mahdollisuus rupatella vihreiden vaikuttajien kanssa – ja väkeä piisasi!

Viikko ei kuitenkaan hauskan merkeissä päättynyt siihen, vaan lisää on tiedossa Otasuunnistuksen merkeissä 3.-4.9. Tervetuloa piipahtamaan siis rastillamme Jämeräntaival 7:n edessä!

Jos nyt et ehdi, kannattaa kalenteriin merkata kuitenkin jo seuraava tapahtuma eli Aaltovihreiden kauden avajaiset 17.9. klo 18. Lisätietoja seuraa myöhemmin. Niistä ja muista infoista parhaiten kärryillä pysyt liittymällä sähköpostilistalle ja/tai tykkäämällä Aaltovihreistä Facebookissa.

Hyvää lukuvuoden alkua kaikille!

AYY:n suuri vaalipaneeli 8.5.2014

AYY:n suuri vaalipaneeli pidettiin 8.5.2014 Design Factorylla Otaniemessä. Paneelissa Vihreitä edusti TkT Jyrki Kasvi, jonka lisäksi eurovaaliteemojaan oli paikalla esittelemässä Touko Aalto. Menossa mukana olivat myös Anna Koppanen, Saara Hyrkkö ja Patrick Jensen.
DSC_0011
Paneeli oli tasokas, osallistujat olivat vasemmalta oikealle Janne Paalijärvi (Pir.), Jyrki Kasvi (Vihr.), Christina Gestrin (Rkp), Simon Elo (Ps) Sari Essayah (Kd), Sirpa Pietikäinen (Kok.), Timo Harakka (Sdp) ja Antti Kaikkonen (Kesk.) Puhetta johti Juhani Mykkänen.

.DSC_0007

Keskustelu oli vilkasta ja ytimekästä. Aaltovihreät kiittää järjestäjiä ja kaikkia osallistujia oikein antoisasta keskustelutilaisuudesta!