Edustajistovaalit tulevat – oletko valmis?

11951386_10153358808149930_2368372040270711814_nTämä syksy tuo suurimmassa osassa yliopistoja mukanaan myös ylioppilaskuntien edustajistojen vaalit. Näin on myös Aallossa ja AYY:ssä! Vaalit käydään nettiäänestyksellä 26.10.–4.11.

Miksi edustajistovaaleista kannattaa kiinnostua? Koska edustajistossa päätettävät asiat vaikuttavat jokaisen aaltolaisen elämään.

AYY tarjoaa laajoja jäsenpalveluita, asuntoja ja tekee edunvalvontaa opiskelijoiden nimissä. Kaikesta tästä päättää omalta osaltaan myös edustajisto. Siellä siis linjataan muun muassa, millaisia palveluita ylioppilaskunta tarjoaa, ja päätetään, millaisia uudistuksia yliopiston ja ympäröivän yhteiskunnan toimintaan aaltolaiset haluavat yhdessä ajaa. Edustajisto myös nimittää muita päätöksentekijöitä, kuten taloudesta vastaavan taloustoimikunnan ja päivittäistä toimintaa johtavan hallituksen.

Näissä vaaleissa on mahdollisuus antaa tukensa vihertävämmälle Aallolle lähtemällä mukaan sitoutumattoman Vihreämpi Aalto -vaaliliiton toimintaan! Lue lisää Vihreämmän Aallon vaaliohjelmasta täältä.

Kiinnostaisiko sinua lähteä ehdolle Vihreämpi Aalto -vaaliliiton listoille? Ota yhteyttä alla olevalla lomakkeella tai sähköpostitse Sameli Sivoseen (sameli.sivonen (at) aalto.fi) ja kysy lisää!

Use the form below for more information about the representative elections, or email sameli.sivonen (at) aalto.fi!